2012-01-25

Lasagne i miniformat.

Blev så inspirerad av det här receptet för ett tag sedan, det såg så annorlunda och kul ut. Därför bestämde jag mig för att testa att göra detta igår, fast förenkla det lite.
Jag oljade in min muffinsform och klippte remsor av färska lasagneplattor. Varvade med köttfärssås och riven ost. Ja man får använda fantasin lite, det gjorde jag. Sedan var det bara att ställa in formen i ugnen på 220 grader i cirka 15 minuter. Det var så länge det tog för osten att smälta och få en fin gyllene färg. Under tiden gjorde jag en lättare sallad till.
Nästa gång jag gör den här rätten så ska jag testa med nåt annat än pastaplattor, kanske filodeg eller nåt.

Foto: Jag

Foto: Jag

1 kommentar:

  1. Tina, MrsKarlsson =)26 januari 2012 14:37

    Mumms! ser jättegott ut!!

    SvaraRadera